16 december

Äntligen inne på vår sista vecka på den praktiska delen av projektarbetet! Fast trots att den här perioden är över kommer jag inte överge kosten helt och hållet. Har tänkt fortsätta med den i måttlig mängder även efter jul. Med måttlig mängd menar jag att fortsätta äta mycket frukt, grönt och fisk men nån gång ibland äta animaliska fetter, mejeri produkter och rött kött. Något som jag har saknar mycket nu är griskött och mjölk. Men också smaken av smör när man steker t.ex fisk. Vissa rätter smakar bättre om man tillagar de i smör.
Något som jag också saknar är att kunna äta lite chips och godis en lördags kväll med familjen. Istället har man fått äta frukt, smoothie ellere keso för att iallafall ha något att tugga på. Man har fått lösa de på bästa sätt helt enkelt. Istället för youghurt eller fil har jag bara ätit youghurt framställd på havre och andra produkter har jag tagit de  med minst fett halt. Som dagens efterrätt, mango med soja glass. De fungerade också!
Även om det bara har gått två månader sen vi började äta efter medelhavskost känner jag att jag håller mig friskare. Jag är ett syskon i en stor familj där ofta alla blir sjuk om en blir sjuk. Det blir tillslut som en ond cirkel eller hur man ska förklara de. Men under den här perioden har jag lyckats hålla mig frisk.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0