Linfrömuffins

Jag tänkte att jag skulle dela med mig av receptet på linfrömuffinsarna som jag och Hanna bakade för några veckor sedan. Vi hittade det i en av alla böcker vi lånade, men tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter. I alla fall, här är receptet:
  • 3,5 dl vetemjöl
  • 1,5 dl vetekli
  • 1,5 dl linfrömjöl
  • 1,5 dl vitt el. brunt socker (vi använde brunt)
  • 1/4 tsk salt
  • 2 dl russin eller annan torkad frukt
  • 2,5 dl mjölk
  • 1 ägg
  • 2 msk sirap
  • 2 msk rapsolja
Blanda de torra ingredienserna för sig, och resterande i en annan bunke. Blanda väl innan du blandar ihop innehållet i de båda bunkarna och sedan fyller du muffinsformarna till ungefär hälften. Grädda dem i 20 minuter med ugnen på 175 grader. Receptet är avsett att bli ca. 10 muffins.
 
Tyvärr har jag ingen bild på de färdiga muffinsarna. Ni får helt enkelt prova själva. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0