24 november

Satt och fyllde i mitt schema där vi skriver dag för dag vad vi ätit under hela dagen och sen den ungefärliga kostnaden. Såg då ett litet mönster. De är ofta på helgerna då jag hoppass över frukosten eftersom jag vaknar så sent så äter lunch direkt. Det innebär också att jag hoppar över det första mellanmålet och ibland även det andra mellanmålet mellan lunch och middag. Nu när jag börjat träna ungefär varannan dag har det också lett till att vissa dagar äter jag mer till kvällsfika än andra. Som här en dag då jag ät två mackor, ett kokt ägg och en banan.
 
Överhuvudtaget tycker jag det går väldigt bra! Det är mindre än en månad kvar nu tills den 21:a december så mer än en månad har redan gått. Det är inte längre lika jobbigt att komma på vad man ska laga till mat och det känns inte lika begränsat som det gjorde i början. Hemma är vi redan en stor familj så vi lagar ofta mycket mat så det blir över till matlådor. Vi har också börjat laga den mesta mat med olivolja så jag behöver inte laga så mycket egen mat. Antalet måltider med fisk har också ökat. Förrut åt jag fisk max en gång i veckan medan jag nu äter fisk ungefär fyra gånger. Antalet frukt och grönt har också ökat. Det vanligaste är att jag gör en smoothie i början av veckan som jag har till mellanmål och frukost. Så har hunnit med många nya blandningar. Keso med olika frukter eller bär är också något jag ofta äter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0