Bibblan

Idag har vi varit på biblioteket och lånat massor med olika böcker med recept och annat i. Det fanns inte så mycket om medelhavskost så vi ska fjärrlåna (tror jag det hette..). Vi lånade lite kokböcker för LCHF åt Björn också, bland annat en som skidskytten Björn Ferry skrivit. Den skulle jag nästan kunna tänka mig att läsa själv även fast jag inte ska testa LCHF. Han är ju bara så cool! :D
 
Vi var även in på affären och tittade runt lite vad det finns och spånade på vad man kan tänkas laga för mat när vi så småning om börjar med den praktiska delen av vårt projektarbete. Det fick mig att se fram emot det mer än innan, för det är mycket som verkar vara otroligt gott.
 
Tidigare idag när vi var i matsalen och åt lunch så kom vi också att tänka på något som vi aldrig reflekterat över innan. Nämligen hur vi ska göra med lunchen på skolan. Uppenbarligen så följer ju inte skolluncherna medelhavsdieten och om vi skulle äta på skolan så är det ju helt meningslöst att äta medellhavskost annars. Så idag när vi lämnade böckerna till Björn så frågade vi om vi skulle kunna få låna micron i personalrummet och värma rester från dagen innan till lunch. Det sa han skulle gå bra, så då var vi ett problem fattigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0