Fjärde dagen

Nu har det gått fyra dagar se vi började med dieterna. Har googlat lite mer på våran diet eftersom det ännu inte finns så många böcker om den. Hittade massa intressant fakta men många uppgifter sa lite olika saker. På en sida stod det att man gäran fick äta feta mejeri produkter medan på majoriteten av sidorna jag läste på sa att man skulle äta lättare mejeriprodukter med lägre fetthallt. Hittade en artikel i expressen som ni kommer till genom att klicka HÄR!
 
Men det var inte de jag tittade in för att skriva om idag. Tänkte berätta lite hur jag känner mig än så länge efter att nu ha ätit efter medelhavskostens regler i fyra dagar. Att laga mat är inte alls så svårt som det först kändes. Vi kan äta i princip allt om det är stekt i raps- eller olivolja. Men inte så mycket rött kött. De som har varit svårast är att försöka äta ca 7 portioner frukt varje dag. Brukar normalt inte äta så mycket frukt. Så det är verkligen en vana man måste öva på. Annars tycker jag att jag mår bra. En negativ sak jag upptäckt är att jag är hungrig oftare. Fast tror de jämnar ut sig när man börjar äta mer mellanmål (frukt). 
 
De var allt för nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0