Powerlördag i Jokkmokk

Hela lördagen har spenderades i Jokkmokk. Det var massa idrottsaktiviteter hela dagen i sporthallen och runt sporthallen. Så vi bestämde oss för att fara dit. Varje pass var en timma, och det fanns många roliga saker att testa på. Vi var med på självförsvar, rock n´ roll yoga och sist men inte minst ett pass zumba. Vi dansade bl.a. till den stora hit låten Gangnam style. Dock var den i slutet när man knappt hade någon energi kvar, men vi kämpade på!  
Efter träningen kom vi på en idé att kanske ta blodsocker tester efter man tränat för att se hur de förändras då.
 
Vi lunchade också ihop. Skönt med lite pepp så här i början då de känns extra tungt att komma in i nya vanor. Det blev en egen plockad sallad från Ica. Dagen avslutades sen med en blåbärs smoothie och en frukt.
Av de fick vi en idé om att göra en extra stor sats med smoothie hemma som man har i kylen och sen häller över i mindre flaskor och har med sig som mellanmål när man t.ex. åker till skolan. 
Sen pratade jag med en kompis idag som var väldigt intresserad av vårt projektarbete. Hon berättade att hon själv kört med LCHF sen i somras och tyckte att det fungerade riktigt bra för henne. Så det är mycket möjligt att jag intervjuar henne senare när den delen av projektet börjar bli mer aktuellt. 
 
Jag lagade också min första middag idag. Det blev en grönsakswook med couscous. Och till efterrätt på det en glass med egen pressad apelsin juice.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0